اولترافیلتر در مقایسه فیلتر معمولی:

سه شنبه 14 مرداد 1399
16:31
مریم

اولترافیلتراسیون ، مانند اسمز معکوس ، یک فرایند جداسازی جریان متقاطع است. در اینجا جریان مایع برای درمان (خوراک) به صورت مماس در امتداد سطح غشایی جریان می یابد ، در نتیجه دو جریان تولید می شود.

جریان مایعی که از طریق غشای بدن وارد می شود ، نفوذپذیری نامیده می شود. نوع و میزان گونه های باقی مانده در نفوذ به خصوصیات غشاء ، شرایط کار و کیفیت خوراک بستگی دارد. جریان مایع دیگر کنسانتره نامیده می شود و به تدریج در آن گونه هایی که توسط غشاء برداشته می شوند متمرکز می شود. بنابراین ، در جداسازی جریان متقاطع ، غشای خود به عنوان یک جمع کننده یون ، مولکول یا کلوئید عمل نمی کند بلکه صرفاً به عنوان مانعی برای این گونه ها عمل می کند. از طرف دیگر ، فیلترهای متعارف مانند فیلترهای رسانه یا فیلترهای کارتریج ، مواد جامد معلق را با به دام انداختن این موارد در منافذ فیلتر رسانه حذف می کنند. بنابراین این فیلترها به عنوان مخازن مواد جامد معلق عمل می کنند و باید مرتباً تمیز یا جایگزین شوند. فیلترهای متعارف از بالادست از سیستم غشایی استفاده می شوند تا مواد جامد معلق نسبتاً بزرگ را از بین ببرند و اجازه دهند تا غشایی کار از بین بردن ذرات ریز و جامدات حل شده را انجام دهد. در اولترافیلتراسیون ، برای بسیاری از برنامه ها ، از هیچ پیش آگهی استفاده نمی شود و ماژول های فوق تصفیه همه مواد معلق و امولسیون را متمرکز می کنند.



[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله صنعت 7 است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]